Dag 17, Zaterdag 29-03-2014, Vlucht naar Male

29 maart 2014 - Malé, Maldiven

Dag 17 zaterdag 29 maart

We worden om 06.30 uur wakker. Het douchen sla ik bij nader inzien vanmorgen over, Corry stond onder een heerlijke koude douche, die vind dat niet erg, maar voor mij even niet.
Om 7 uur krijgen we door de kok een heerlijk vers ontbijt voorgeschoteld in een hoeveelheid voor 4 personen.
Om 8 uur meren we af in Aleppey waar de chauffeur ons op staat te wachten. Niets dan lof voor onze reisagent Talisman / Cox & King travel die echt alles perfect heeft geregeld. Voor we van boord gaan zien we nog net even hoe de plaatselijke zandhandel een vrachtje aflevert.
De rit met de taxi zal volgens de chauffeur ca. 2 uur in beslag nemen. Het is slechts 90 km maar het is spitsuur, dus is er vertraging te verwachten. Onderweg zien we weer dezelfde taferelen en ook in de stad Kochi herkennen we diverse wegen en wijken.
Om 10 uur komen we aan op het vliegveld. Een andere medewerker van Cox wacht ons op en begeleidt ons naar de check-in balie van Spicejet. Na het afhandelen van de diverse formaliteiten o.a. het tonen van de gegevens van onze terugvlucht vanaf Male - stel het geval dat we daar niet meer vandaan kunnen :) , we nemen afscheid van onze reisagent en gaan door de douane.
We kunnen boarden vanaf 12.25 uur dus hebben we nog even tijd voor koffie, shoppen en een lekkere fruitcocktail.
Om 13.00 uur verlaten we India, een bijzonder en heel gevarieerd land met uiterst vriendelijke bewoners, een geweldige ervaring, we hopen dit land nog meer te mogen bezoeken in de toekomst.

We zijn nu aangekomen aan het derde deel van onze reis.
Een half uurtje later dan we dachten.....dit komt omdat het op de Malediven een half uur vroeger is dan in India.....landen we om 14.30 uur lokale tijd in Male.
Na weer wat extra stempels in ons paspoort worden we opgevangen door de mensen van het resort. We nemen even plaats in hun lounge met airco om op nog 2 reizigers te wachten die naar hetzelfde resort gaan. Na een kwartiertje blijkt dat zij vertraging hebben dus gaan we met nog 2 andere mensen naar de speedboot. Een echte met 2 x 250 pk en 4 bemanningsleden. Na 30 minuten en een snelheid van 60 km / uur komen we om 15.30 uur aan bij het resort. Alles wat je in boeken en reisgidsen leest over bounty eilanden is geschreven op de Maladiven. Adembenemend mooi. Gelukkig spreken de foto's voor zich. Geniet ervan. Dat hopen wij ook te gaan doen.
We worden op het eiland zeer hartelijk ontvangen en krijgen uitgebreid uitleg over de faciliteiten, de restaurants en de watersportmogelijkheden. Vervolgens worden we naar onze 'overwater' bungalow begeleid.  Het ontbreekt ons weer aan niets en het uitzicht is fantastisch. Vanaf het terras kunnen we zo via onze eigen trap het water in, kraakhelder en vissen als in een zoutwateraquarium. We maken foto's van en in het water. Na ons lekker te hebben opgefrist gaan we om 19.30 dineren. Vanavond hebben we gekozen voor het Japanse restaurant  'Origamie'. Ook dit is een feestje. Een tafeltje op 10 m van het water, 30 graden en heerlijke verse vis, sushi, en tekkanyakki. En oh ja, toetjes maken kunnen ze hier ook.
Na een heerlijke avond in de buitenlucht zoeken we om 21.30 uur onze bungalow weer op.